7 maja 2012

Torcik kawowo-ajerkoniakowy

Z okazji odwiedzin Mamy postanowiłam przygotować tort z dodatkiem ajerkoniaku. Wyszedł dość lekki torcik, w którym bardziej wyczuwało się kawę niż ajerkoniak, dlatego następnym razem dam na pewno więcej żółtego alkoholu.


Składniki:
Na spód:
opakowanie herbatników w czekoladzie
7 łyżek likieru kawowego
1 łyżeczka żelatyny
pół opakowania serka waniliowego ok. 70 ml
Żelatynę rozpuściłam w dwóch łyżkach wody. Serek połączyłam z likierem kawowym, dodałam przestudzoną żelatynę i wsypałam do masy pokruszone herbatniki. Masę wyłożyłam na spód tortownicy, wokół powbijałam przełamane na pół podłużne biszkopty. Tortownicę wstawiłam do lodówki.

Na masę kawową:
4 łyżki kawy rozpuszczalnej
250 ml śmietanki 36%
100 ml jogurtu naturalnego
4 łyżeczki żelatyny
5 łyżek cukru pudru
Kawę rozpuściłam w 6 łyżkach wody i odstawiłam do wystygnięcia. Żelatynę rozpuściłam w 8 łyżkach wody. Jogurt połączyłam z cukrem pudrem, dodałam wystudzoną kawę żelatynę i zmiksowałam masę. Do masy dodałam ubitą śmietankę i wymieszałam szybko całość. Przełożyłam na spód tortu i wstawiłam do lodówki.

Na masę ajerkoniakową:
3/4 szklanki ajerkoniaku (następnym razem dam więcej)
5 łyżek cukru pudru
4 łyżeczki żelatyny
200 ml śmietanki 36%
Żelatynę rozpuściłam w 8 łyżkach wody. Ajerkoniak wymieszałam z cukrem, dodałam żelatynę i zmiksowałam. Masę ajerkoniakową połączyłam z ubitą śmietanką i całość przełożyłam do tortownicy jako kolejną warstwę.
Tort posypałam rozkruszoną kawą rozpuszczalną wymieszaną z kakao. Wstawiłam na noc do lodówki.
Torcik wyszedł lekki, bardziej kawowy niż adwokatowy i dosyć mało słodki, więc można zwiększyć ilość cukru pudru.



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...