21 maja 2012

Sernik z jagodami w śmietanie

Kiedy zobaczyłam piękny sernik z owocami leśnymi na Tej stronie, wiedziałam, że przepadłam i, że wkrótce powstanie u mnie podobny.
Sernik jest niebiański w smaku. Ja do swojego użyłam jagód, które zamroziłam zeszłego lata. Połączenie sernika i jagód w śmietanie jest warte skosztowania :)


Składniki:
1 kg dobrego sera trzykrotnie zmielonego
5 jajek
3 łyżki mąki (użyłam tortowej)
pół szklanki śmietanki 30%
10 łyżek cukru pudru

Na wierzch:
kubeczek śmietany 18%
5 łyżeczek cukru pudru
szklanka owoców leśnych (dałam trochę więcej)
wiórki kokosowe - garść


Wszystkie składniki na sernik wyjęłam z lodówki jakieś 3 godziny wcześniej przed przystąpieniem do jego robienia, aby miały pokojową temperaturę.
Zmielony ser z cukrem i mąką zmiksowałam chwilę na jednolitą masę,  po czym miksując dalej na najniższych obrotach dodawałam po jednym jajku. Na końcu dodałam śmietankę i wymieszałam masę łyżką.
Masę wylałam do tortownicy, której spód wyłożyłam papierem i wstawiłam do nagrzanego na 180 stopni piekarnika na 15 minut, po tym czasie zmniejszyłam stopnie do 120 i piekłam 90 minut.
W międzyczasie odmroziłam jagody i zasypałam je 2 łyżeczkami cukru pudru. Pozostałe 3 łyżeczki wymieszałam ze śmietaną.
Na upieczony sernik wylałam śmietanę, na nią jagody z cukrem i posypałam wiórkami i ponownie wstawiłam do piekarnika, tym razem do 140 stopni na 12 minut.
Po upieczeniu sernik wystudziłam i na całą noc wstawiłam do lodówki.
Sernik wyszedł pyszny, delikatnie słodki, więc miłośnicy słodkich wypieków powinni zwiększyć ilość cukru.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Cudnie wygląda, jagody mrożone też mogą być? Zawsze na zakupach w Lidlu robię zapas, bo nie wiadomo kiedy mogą się przydać, a są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...