16 października 2012

Chleb orkiszowy na miodzie

Z okazji Światowego Dnia Chleba, jaki obchodzony jest w dniu dzisiejszym, nie mógł ukazać się dziś inny wpis, jak ten z pieczywem z domowej piekarni :)
Kolejny smaczny chleb!


Składniki:
200 g żytniego zakwasu
340 g mąki orkiszowej typ 2000
210 g mąki żytniej typ 2000
łyżeczka soli
2 łyżki miodu
ok. 300 ml ciepłej wody

Do miski wsypałam obie mąki, wlałam zakwas oraz partiami dolewałam wodę. Wsypałam sól  oraz dodałam miód. Wszystko dokładnie wymieszałam, miskę przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce na ok. 30 minut. Następnie ciasto posypałam delikatnie odrobiną mąki i odgazowałam. Przełożyłam do podłużnej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, na który wysypałam dodatkowo odrobinę płatków owsianych.
Chleb wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 50 stopni. Stał sobie w cieple ok. 1 godziny. A gdy pięknie wyrósł, zwiększyłam temperaturę do 200 stopni i w takiej piekłam go ok. 10 minut, następnie zmniejszyłam do 170 stopni i piekłam jeszcze 40 minut. Wyjęłam z blaszki i studziłam na kratce.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...