6 stycznia 2013

Wieprzowina na słodko

Przepis z książki "Niezrównana Kuchnia Azjatycka", którą jestem zachwycona! Zaczęłam od bardzo prostego dania, na które akurat miałam składniki. Hmm, niestety nie wszystkie składniki...Zabrakło mi sosu kecap manis...i jak się okazało, jego brak sprawił, że wyszła mi wieprzowina na OSTRO ;)
Zgodnie z informacją zawartą w książce, brak sosu zastąpiłam sosem sojowym i cukrem trzcinowym, ale niestety nie pomogło. A może to kwestia papryczek..?! A może to tylko taka przewrotna nazwa dania..?! Może ma być ostre?!
No cóż, nazwa jak nazwa, danie bardzo smaczne, nawet na ostro ;)


Składniki:
500 g mięsa wieprzowego (dałam polędwiczkę)
po 1/4 łyżeczki soli i pieprzu
2 łyzki oleju
1 duża cebula, drobno posiekana
3 ząbki czosnku, drobno posiekane
5-centymetrowy kawałek startego imbiru
3 czerwone papryczki chili, drobno posiekane
2 łyżki sosu kecap manis (zastąpiłam ciemnym sosem sojowym i łyżką cukru trzcinowego)
250 ml mleka kokosowego
2 łyżeczki soku z limonki

Mięso pokroić w cienkie paseczki i wymieszać z solą, pieprzem i olejem. Mięso odstawiłam na ok. 1 godzinę. Rozgrzać wok lub patelnię o grubym dnie i smażyć mięso porcjami aż zbrązowieje. Mięso zdjąć z patelni.
Na patelnię wrzucić cebulę, czosnek, imbir oraz chili i smażyć 10 minut, od czasu do czasu mieszając.
Dodać mięso, sos (u mnie sojowy z cukrem) oraz mleko kokosowe i dusić na wolnym ogniu przez 1 godzinę (dusiłam ok. 40 minut), co jakiś czas mieszając.
Na sam koniec dodać sok z limonki.
Mięso podałam z makaronem ryżowym wstążki, można podać z ryżem.
Posypałam natką.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...