4 listopada 2012

Pełnoziarniste ciasto z gruszkami

Kolejny zdrowy wypiek ze stewią na bazie mąki pełnoziarnistej. I to bardzo udany wypiek! Słodycz gruszek świetnie wpisała się w to ciacho i nawet miłośnicy słodkich wypieków z cukrem, nie poznali, że w cieście go nie ma :) Zdecydowanie zasmakowaliśmy ostatnio w takich lekko słodkich ciachach.


Składniki:
15 czubatych łyżek maki pszennej pełnoziarnistej
pół szklanki oleju
3 jajka
7 tabletek stewii (ewentualnie zamiast ok. 3/4 szklanki cukru dla wielbicieli słodkich ciast)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka  cukru waniliowego
2 łyżki jogurtu naturalnego
4 duże twarde gruszki


Do miski wsypałam mąkę i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Osobno wymieszałam olej z jajami i dodałam do mąki. Mieszając, dodałam rozkruszoną stewię, cukier waniliowy oraz jogurt naturalny. Wymieszałam na gładką masę. Ciasto połączyłam z pokrojonymi w małe kawałki gruszkami i przełożyłam do wysmarowanej masłem i wysypanej mąką tortownicy. Piekłam w 170 stopniach przez ok. 50 minut. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.
Polecam!

2 komentarze:

  1. hej,
    ciasto pieklam z 270g maki i 3 wielkimi gruszkami a ciasto nie wyroslo i jest troche mokre ....nadaje sie do jedzenia ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, cięzko mi powiedzieć, czemu tak się stało. Mi z tego przepisu zawsze ciasto wyrasta.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...