8 lutego 2012

Tort marchewkowy z orzechami

Jakiś czas temu odkryłam ciasto marchewkowe, które szczególnie zasmakowało mojemu mężowi. I tak przygotowując mu tort urodzinowy postanowiłam poeksperymentować i zrobić tort inny niż zwykle. Przede wszystkim chodziło, aby nie był słodki i masłowy. Tort wyszedł bardzo ciekawy w smaku, mało słodki, wilgotny i bardzo orzechowy.
Tort dla gitarzysty :)
Składniki:
Na ciasto do formy w kształcie gitary:
3 jajka
3/4 szklanki oleju
2 szklanki drobno startej marchewki
2 łyżki brązowego cukru
1 i 1/2 szklanki mąki
łyżeczka sody
łyżeczka cynamonu
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Jajka mieszam w misce z cukrem i olejem. Osobno mieszam mąkę, sól, proszek, sodę i cynamon, całość dodaję do masy jajecznej. Mieszam, dodaję startą marchewkę. Piekę ok 1 godz. w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.

Składniki na masę:
pół litra śmietanki
serek mascarpone
pół puszki kaimaku
orzechy ( użyłam włoskich, laskowych oraz płatków migdałowych)


Po wystudzeniu tort przekroiłam na dwie części. Pierwszą nasmarowałam kaimakiem wymieszanym z orzechami włoskimi. Na to nałożyłam ubitą śmietankę połączoną z serkiem. Przykryłam drugą częścią ciasta, całość pokryłam masą śmietankową oraz ozdobiłam orzechami. Nuty zrobiłam z masy marcepanowej. Tort chłodził się przez noc w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...