24 grudnia 2012

Pyszny piernik

Pyszny piernik, ciut wilgotny, pulchny, z delikatnym akcentem kawowym.
Przepis zaczerpnęłam od Asi, dałam mniej cukru i od razu zrobiłam dwie sztuki.
Idealny na Święta! Spokojnych i radosnych Świąt!!! :)



Składniki na dwie kesówki:
250 g masła
250 g (1 szklanka) brązowego cukru
3 łyżki miodu
4 łyżki powideł śliwkowych
8 łyżeczek przyprawy korzennej lub piernikowej
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki sody oczyszczonej
4 pełne łyżki kawy zbożowej (np. Inki)
2 szklanki mleka
4 jajka
4 szklanki mąki pszennej (np. tortowej)

W garnku należy umieścić masło i je rozpuścić, dodać cukier, wymieszać. Dodać miód, powidła, przyprawę korzenną i cynamon, gotować chwilę na małym ogniu. Zdjąć z ognia, do masy dodać kolejno sodę, kawę, mleko i roztrzepane jajka. Wszystko energicznie wymieszać, cały czas mieszając dodawać stopniowo mąkę. Masę dokładnie wymieszać, przelać do dwóch keksówek (ja piekłam w silikonowych), wstawić do nagrzanego do 175 stopni piekarnika i piec ok. 45 minut.


Piernik wystudzić. Można przełożyć powidłami śliwkowymi lub tak jak ja tylko polać polewą.
Polewę przygotowałam z 250 ml kremówki 36%, dwóch tabliczek gorzkiej czekolady i dwóch łyżek kawy inki oraz łyżki masła. W rondelku zagotowałam śmietankę, zdjęłam z ognia dodałam kawę i połamaną czekoladę, mieszałam do roztopienia się czekolady. Dodałam masło, dokładnie wymieszałam i odstawiłam do wystygnięcia.
Zimny piernik polałam lekko ciepłą masą.
Smacznego i Wesołych Świąt!

1 komentarz:

  1. Pierniczek super! Dziekuje! Na koniec mieszałam mikserem i piekłam na zwyklej blaszce, bo nie mam dwóch keksowek. Dodalam tez dzem, który miałam akurat otwarty zamiast powidel. Wyszedl piękny i smaczny! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...