28 września 2013

Papryka faszerowana mięsem

W sezonie paprykowym zawsze gości u mnie to danie. Proste i smaczne.
Dziś nadziewałam jednak nie tylko papryki, a także inne pyszne warzywko, o którym będzie mowa w kolejnym poście ;)


Składniki:
4 duże czerwone papryki
1/2 kg mięsa mielonego z indyka
woreczek ryżu
ok. 15 dag pieczarek
1 cebula
pęczek natki pietruszki
3 łyżki koncentratu pomidorowego
10 dag tartego sera żółtego
sól, pieprz, papryka

Z podanej ilości farszu nadziejemy śmiało 8 papryk. Ja nadziałam trzy, resztą nafaszerowałam tajemnicze warzywo, o którym później.
A więc zaczynam od wrzucenia na rozgrzany olej posiekanej cebuli. Po chwili zeszklenia dodaję pokrojone pieczarki i smażę kilka minut.
Następnie dodaję mięso i smażę, aż całkowicie będzie usmażone. W międzyczasie doprawiam solą, pieprzem i papryką.
Gdy mięso jest już dobrze usmażone dodaję drobno pokrojoną 1 paprykę, smażę chwilę.
Doprawiam koncentratem. Po zdjęciu z ognia, dodaję ugotowany ryż oraz posiekaną natkę i delikatnie mieszam.
Farszem napełniam wydrążone papryki i wstawiam do nagrzanego do 170 stopni piekarnika (bez główek paprykowych). Na dno naczynia wlewam odrobinę wody. Piekę ok. 15 minut (czas pieczenia zależy od temperatury farszu, ja moje papryki napełniałam lekko ciepłym farszem). Po ok. 15 minutach papryki posypuję tartym serem, przykrywam główkami i piekę jeszcze ok. 10 minut.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...