10 marca 2013

Azjatycka zupa rozmaitości z galangalem i kolendrą

Miała powstać zupa z "Niezrównanej kuchni azjatyckiej" rodem z Tajlandii - Tom Kha Gai, a wyszła mi całkiem pyszna orientalna zupa rozmaitości, gdyż wydawało mi się, że ciągle czegoś tej zupie brakuje... Dodawałam składnik za składnikiem, aż smak zaczął mi odpowiadać.



Składniki:
1 mala podwójna pierś z kurczaka
2 szklanki mleka kokosowego
3 szklanki wywaru z kurczaka (dałam nieco więcej)
5-centymetrowy kawałek kłącza galangalu
1 drobno posiekana papryczka chili
kilka małych suszonych papryczek chili peperoncini (można pominąć, jeśli ktoś lubi mniej ostre zupy)
2 łodygi selera naciowego
kawałek pora
2 łyżki sosu rybnego
1 łyżka sos
1 łyżeczka sosu sojowego
łyżka suszonych liści kolendry (nie miałam niestety świeżej kolendry)
odrobina suszonej trawy cytrynowej
makaron azjatycki (dałam ryżowy)

Galangal kroję w cieniutkie plasterki i wrzuciłam do garnka. Zalewam wywarem z kurczaka oraz  mlekiem kokosowym i doprowadzam do wrzenia. 
Dodaję pokrojoną w cienkie paski pierś z kurczaka oraz posiekaną papryczkę chili i kilka suszonych papryczek (uwaga, są bardzo ostre!). Gotuję ok. 15 minut. 
W międzyczasie dodaję drobno pokrojonego pora oraz ok. pół łyżeczki suszonej trawy cytrynowej (później jej nie wyciągam, w trakcie gotowania kawałki trawy na tyle zmiękną, że mogę je spokojnie jeść). Doprawiam sosami, ewentualnie odrobiną brązowego cukru.
Pod sam koniec gotowania dodaję pokrojonego w plasterki selera naciowego. Dodaję liście kolendry.
Podaję z makaronem ryżowym, posypuję zieleniną.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...