26 lutego 2013

Zupa meksykańska z mięsem mielonym i nachosami

Będąc niedawno w meksykańskiej restauracji jedliśmy zupę meksykańską z nachosami. Bardzo spodobał się nam ten pomysł i postanowiłam odtworzyć ją w domu. W tej, w restauracji było zdecydowanie więcej papryki i dużych cząstek pomidorów, ale ja zrobiłam swoją wersję, która jest niezawodna i troszkę tylko ją zmodyfikowałam. Zupa idealna na zimowe dni, jej pikantność rozgrzewa,a sytość zaspokaja nawet największy głód. Szczerze polecam :)


Składniki:
750 g mięsa mielonego (u mnie z indyka)
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
1 czerwona cebula
1 żółta cebula
1 czerwona papryczka chili
3 duże ząbki czosnku
puszka pomidorów
puszka kukurydzy
puszka czerwonej fasoli
puszka białej fasoli
3 łyżki koncentratu pomidorowego
ok. 1,5 litra wody
sól, pieprz, chili, odrobina jarzynki w proszku
majeranek
nachosy naturalne

W dużym garnku rozgrzewam 3 łyżki oleju, wrzucam na niego posiekane drobno cebule. Chwilę smażę, dodaję mięso i smażę, co jakiś czas mieszając, aż mięso się zetnie. Posypuję odrobiną jarzynki, wciskam czosnek.
Pomidory rozdrabniam widelcem i dodaję do mięsa.
Po chwili zalewam wodą, dodaję pokrojone w kostkę papryki, drobno posiekaną chili oraz odsączoną kukurydzę i fasolki. Gotuję ok. 15 minut.
Doprawiam koncentratem pomidorowym, solą, pieprzem, chili w proszku. Jeśli uznacie, że zupa jest zbyt gęsta, można dolać więcej wody.
Na sam koniec dodaję sporą garść majeranku.
Przed podaniem dodajemy do zupy nachosy. Można posypać zieleniną.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...