17 lutego 2013

Soczewica z indykiem i ryżem

Przepis na to danie pochodzi ze styczniowego numeru Moje Smaki Życia. W oryginale była wołowina, którą zastąpiłam indykiem.
Bardzo smaczne danie :)


Składniki:
1/2 kg mięsa z indyka (użyłam fileta)
1 średni por
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
szklanka czerwonej soczewicy
łyżeczka świeżego startego imbiru
szczypta cynamonu
puszka krojonych pomidorów
500 ml przecieru pomidorowego
ok. 1 litra wody
1/2 szklanki ryżu długoziarnistego
sól, pieprz
garść natki pietruszki

Mięso należy pokroić w małą kostkę. Pora pokroić w piórka, cebulę drobno posiekać.
W głębokim garnku rozgrzać 3 łyżki oliwy, wrzucić mięso i kilka minut smażyć. Dodać cebulę i por, po chwili wycisnąć czosnek, wsypać cynamon i dodać imbir. Chwilę wszystko przesmażyć. Zalać gorącą wodą i dusić aż mięso będzie miękkie. Ja robiłam indyka, więc dusiłam krótko.
Do mięsa następnie dodać soczewicę, pomidory i przecier, ponownie zagotować i gotować 15-20 minut, aż soczewica zrobi się miękka. Doprawić do smaku.
Ryż ugotować osobno na sypko.
Do mięsnego garnka dodać ugotowany ryż, posypać posiekaną natką.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...