11 czerwca 2012

Cielęcina w sosie z białego wina z goździkami

Resztki wina z poprzedniego wieczoru są świetną okazją do wypróbowania dań z jego dodatkiem. Ja zwykle stawiam na sosy. Połączenie białego wina, goździków i delikatnego mięsa okazało się niezwykle smaczne.


Składniki:
1/2 kg cielęciny
duża cebula
200 ml śmietanki 30%
100 ml białego wina
szklanka lekkiego bulionu
garść goździków
łyżka masła
sól, biały pieprz

Mięso pokroiłam na ok. centymetrowe plastry i podsmażyłam na rozgrzanym maśle. Zdjęłam z ognia, a na resztę masła wrzuciłam pokrojona w kostkę cebulę i zeszkliłam. Po chwili dodałam goździki i chwilę razem dusiłam. Podlałam winem i gotowałam do częściowego wyparowania alkoholu. Wlałam bulion i doprawiłam, gdy wszystko się przegotowało, włożyłam mięso i dusiłam ok. 20 minut. Po tym czasie odlałam ok. 1/3 szklanki sosu, dodałam do niej śmietankę i wlałam do garnka. Całość dusiłam kilka minut. Podałam z ryżem. Smacznego!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...